Az e-kereskedelmi webdesign nagyszerű gyakorlatai
A tervezők felügyeletétől kezdve az ingujj felgyűréséig és a webhelyek tervezésével való saját maga megismeréséig az e-kereskedelmi webhelyek tervezésével kapcsolatos alapvető ismeretek elsajátítása kritikus módja annak, hogy jobban figyeljen a használhatóságra és a piaci trendekre.
Míg a weboldal tervezése gyakran szórakoztató és izgalmas része a folyamatnak az e-kereskedelmi üzletek tulajdonosai számára, ez egyben elsöprő erejű is lehet. A kezdő tervezők gyakran ösztönösen érzik, ha valami elromlott a tervükben, de nem mindig tudják, mi az – vagy hogyan javítsák ki.
Szerencsére, ha megismer néhány alapvető e-kereskedelmi webhely-tervezési bevált gyakorlatot, a világot megváltoztathatja. Amikor legközelebb kérdéssel vagy problémával találkozik az e-kereskedelmi webhely kialakításával kapcsolatban, tekintse át ezt a néhány alapvető szabályt – meg fog lepődni, hogy milyen gyakran mutatnak rá a válaszra.
Ragaszkodjon az egyszerűséghez
A betűtípusok, képek, grafikák, színek és elrendezési lehetőségek között szinte végtelen számú gyönyörű és könnyen hozzáférhető lehetőség áll rendelkezésre, amelyek segítségével webhelye ragyogóvá válik. Bár ez jó dolog, a döntéseket is sokkal nehezebbé teheti. Gyakori buktató, hogy annyira elárasztják a nagyszerű tervezési lehetőségek, hogy mindegyiket – vagy akár csak néhányat – kiválasztja, mert egyiket sem akarja elengedni.
Miután kombinálta a fehér teret a kíméletlen szerkesztéssel, sokkal tisztább és funkcionálisabb webhelyet kell kapnia. Az eredmények egyszerűnek vagy „vaníliásnak” tűnhetnek, de bízzon bennünk: ez nem fog így kinézni. Az egyszerű, letisztult dizájnok felhasználó- és szembarátok, időtlen vonzerőt és önbizalmat keltenek a márka iránt.
Válasszon olvasható betűtípust
Ehhez kapcsolódóan túl könnyű beleszeretni egy gyönyörű betűtípusba rossz okokból. A tipográfia önmagában művészet, és sajnos a legegyedibb és legkreatívabb betűtípusok egy részét a legnehezebb olvasni. Ha feltétlenül vad betűtípust kell használnia, takarékosan használja logó betűtípusaként, kulcsfejlécként, vagy más olyan helyeken, ahol a betűméret és a minimális szószám kiegyenlíti a bonyolultságot.
Használjon minőségi képeket
A termékfotóitól kezdve a szalaghirdetésekig és az életstílus-képekig ne elégedjen meg a professzionális, kiváló minőségű képekkel. Ez azonban nem jelenti azt, hogy egy vagyont kell költeni egyedi fotózásra. Ami a termékeit illeti, sok mindent el lehet érni egy barkács fénydobozzal vagy professzionális maketteszközökkel – de ha fotózásra készül, akkor itt a helye. Életmódfotóihoz ne legyen túl ambiciózus a saját fotók elkészítésével, amikor több millió kiváló minőségű stock kép közül választhat.